مجله جدیدترین اخبار حوزه سئو و بازاریابی آنلاین

همیشه و همه جا از اخبار دنیای سئو و بازاربابی آنلاین باخبر شوید

مجله جدیدترین اخبار حوزه سئو و بازاریابی آنلاین

همیشه و همه جا از اخبار دنیای سئو و بازاربابی آنلاین باخبر شوید

13 اشتباه در تولید محتوای سئو شده و نحوه جلوگیری از آنها

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) یکی از مهم ترین عناصر استراتژی بازاریابی آنلاین است. هر روز محتوای بیشتری تولید میشود و این به این معناست که هر روز رقابت شما هر لحظه  در صنعت خود بیشتر میشود و تنها رابه برای موفقیت در این عرصه داشتن یک استراتژی قوی و طولانی مدت در زمینه سئو است که نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

اگرچه مبحث سئو بحث برانگیز است اما بسیاری از بازاریابان دچار اشتباه میشوند که ممکن است بر میزان بازدید، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه آنها اثرات منفی بگذارد.

برای اینکه شما دچار این اشتباهات نشوید و از تمام خطاهای جدی در تولید محتوای سئو شده جلوگیری کنید کافیست از این 13 خطا پرهیز کنید.


1- نوشتن برای موتورهای جستجو

بسیاری از افراد سئو را فقط برای جلب رضایت موتورهای جستجو انجام میدهند و به طور کلی فراموش میکنند که افراد قرار است محتوا را بخوانند و دوست داشت باشند و به اشتراک بگذارند  با آن درگیر شوند.

اگر بیش از حد محتواهای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید حتما بسیاری از مشکلات زیر برای شما پیش خواهد امد:

·         خواندن و لذت بردن محتوا برای مردم دشوار میوشد

·         جریان محتوایی نخواهید داشت

·         کیفیت محتوا از بین خواهد رفت

 

2- تولید محتوا بدون هیچ تحقیقی

اگر فکر میکنید مخاطبان هدف خود را میشناسید و درباره رقبای خود اطلاعات کاملی دارید کاملا در اشتباه هستید.

انجام تحقیقات با کیفیت برای اجرای یک استراتژی موفق در زمینه سئو ضروری است. شما باید از ابزارهای مناسب سئو استفاده کنید:

·         تحقیق در مورد کلمات کلیدی

·         آنالیز رقبا و محتوای آنها

·         بررسی رفتار مخاطبان هدف

برای تدوین استراتژی خود نیاز به آمار و اطلاعات دارید. پس در تاریکی کاری انجام ندهید چون حتما به نتایج ضعیفی خواهید برخورد.


بیشتر بخوانیم: 8 ابزار از بهترین ابزارها تجزیه و تحلیل سئو


3- رتبه بندی برای کلمات با ارزش

برخی از بازاریابان معتقدند که بهترین راه برای رتبه گرفتن در  نتایج موتورهای جستجو مخصوصا گوگل، رتبه گرفتن در کلمات محبوب و با ارزش است.

پس باید برای کلماتی رتبه کسب کنید که منحصر به فرد تر و خاص تر هستند  و همچنان مورد تقاضا هستند. پس به دنیال کلمات کلیدی طولانی و خاص تر باشید نه کلمه ای عمومی.


4- بمباران کلمات کلیدی

اشتباه دیگیری که مردم بسیار درگیر آن میشوند پر کردن صفحات خود با کلمات کلیدی است. به این معنا که در محتوای خود کلمات کلیدی هدف را بسیار تکرار کنید.

5- ایجاد محتوای اشتباه

شما در حال ایجاد محتوا برای محتوای هدف خود هستید تا آن را بخواند و ارزش آن را پیدا کند. اگر محتوای مناسبی ایجاد نکنید تمام تلاش ما بی فایده خواهد بود. اطمینان حاصل نمایید که تمام موارد را برسی کرده اید:

·         نقاط درد آنها را در نظر بگیرید

·         موضوعات مورد پسند و مرتبط را در نظر بگیرید

·         محتوایی با کیفیت بنویسید که ارزش خواندن را داشته باشد و افزایش بازدید را به همراه داشته باشد.


6- بی توجهی به انکرتکست ها( لینک های درون متنی)

انکرتکست ها، لینک هایی درون متن است که شما میتوانید به هر چیزی میخواهید لینک دهید. بدترین کار که میتوانید انجام دهید موارد زیر است:

·         اینجا کلیک کنید

·         این صفحه

·         به این وب سایت مراجعه کنید

 

به جای اینها از انکر تکستها استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی قوی سایت شما باشند. زیرا با این کار به گوگل کمک میکنید که رتبه بندی بهتری برای کلمات کلیدی شما داشته باشند.

 

7- عدم نوشتن عنوان صفحه منحصر به فرد

شما میخواهید محتوای خود را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان صفحه جذاب کنید. اما اگر محتوای شما در صفحه نتایج با عنوان صفحه ای خسته کننده و غیر جذاب ظاهر شود، هیچ کس روی آن کلیک نمیکند و نرخ تبدیل شما پایین خواهد بود و رتبه بندی خوبی نخواهید داشت.

ویژگی های عنوان صفحه:

·         منحصربه فرد برای هر صفحه

·         جلب توجه کننده

·         انگیزشی

·         کوتاه و گیرا

 


بیشتر بدانیم: اصول اولیه لینک‌ سازی برای سئو چیست؟


8- نادیده گرفتن بهینه سازی صفحات

عوامل مختلفی میتوانند در بهینه سازی صفحات سایت موثر باشند تا رتبه بالاتری را بگیرند. اما اگر به این مسئله توجه کنید قدم بزرگی در استراتژی سئو خود برداشته اید.

این موارد را هیچ وقت نادیده نگیرید:

·         توضیحات متا

·         متای عنوان

·         آلت تصاویر

·         عنوان کلمات کلیدی

9- نادیده گرفتن سئو محلی

بهینه سازی برای جستجوهای محلی بخش بسیار مهمی از استراتژی سئو است. به ویژه برای مساغلی که ارائه کننده خدمات به منطقه خاصی هستند. برای این کار:

یک حساب GOOGLE MY BUSINESS ایجاد کنید

کلمات کلیدی خاص منطقه را در محتوا، عنوان و متای توضیحات استفاده کنید

سایت خود را در GOOGLE PLACE  و YELP ثبت کنید.

با به کار گیری این موار مطمئن باشید گوگل دوستدار سایت شما خواهد بود و شما را در رتبه بندی خود قرار میدهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد